diumenge, 23 de setembre del 2007

Joan Carles I

En el text d'en Terricabras, en meló, va preguntar que perquè li deien Fraticída al rei d'espanya.
Vaig buscar-ho a la Wikipedia, i em vaig trobar amb el següent:
Durant les vacances de Setmana Santa de 1956, a la residència familiar d'Estoril, Juan Carlos, que ja tenia 18 anys, va matar al seu germà petit, Alfonso, d'un tret al cap mentre jugaven amb un revòlver regalat suposadament per Franco.

Amb 18 anys i jugar amb una pistola? No ho trobo normal, que amb aquesta edat ja no som criatures; bé però amb les barreges de sang que s'han fet amb les monarquies no m'estranya que surtin mig tarats.

Llengua si trobes faltes fes-m'ho saber, que ho he escrit ràpid i no m'hi he fixat.

6 comentaris:

Montse ha dit...

Sempre s'ha dit que els borbons estàn mig tarats, serà com dius tu per les barrejes de sang?

Anònim ha dit...

text, barreges.
La llengua.

Anònim ha dit...

va ser un desgraciat accident i crec que eren els dos germans molt petits. el que és estrany és que mai en parlen a cap reportatge, ni la premsa rosa que li agrada fer el tafaner en parla.

Anònim ha dit...

"Un Rey golpe a golpe" biografia no autoritzada de J. Carlos, descriu el marc històric del personatge en qüestió, ens van encolomar el més enze, el més "especial", el favorit de Franco, l'únic dels dos que era manipulable pels interessos dinàstics del dictador. Dinou anys, "pardillo" i curt, curtet, fins al punt de necessitar classes especials dins dels seus estudis ja especials. Dinou anys i amb una Luger, regal de Franco per l'ingrés a l'Acadèmia Militar de Zaragoza varen ser les causes de tant luctuós succés i que va capgirar les voluntats dinàstiques del seu pare Don Juan i de tota l'història contemporània de l'"Imperi".

Gràcies vídua pel teu interès sobre el tema, llàstima que amb la versió oficial la gent ja s'hi conforma.

I així ens va!

Anònim ha dit...

Gràcies vídua i meló per tota la informació.
És trist veure com aquestes veritats estan vetades als mitjans de comunicació.
Visca la llibertat d'expressió!
(jeje, m'han rimat i tot les tres frases...)

Anònim ha dit...

sabia la historia peró semblaba que eran més petits, ting entés que el lles i el preferit era l´altre i que va ser un atac de celos.